E-handel och hållbarhet i fokus den 16 maj

Tema: E-handel och hållbarhet
– två trender man inte kan vända ryggen?


Den 16 maj är det dags för 2019 års stora branschevent för kött och chark; Kött och Charkföretagens årskonferens som även i år äger rum i Stockholm, på Slakthusområdet.

Årets konferens tar upp två aktuella teman: Kött- och charkbranschens utmaningar när e-handeln ökar och hur ditt företag kan arbeta konkret med hållbarhet.

Under dagen går vi på djupet kring vad e-handel innebär för kött- och charkbranschen. Vi kommer att få en bred beskrivning av e-handelsutvecklingen för mat och specifikt kött och chark, men även diskutera med relevanta aktörer vad man som leverantör ska tänka på.

Mårten Bokedal, Senior Marketing Manager Sweden från Episerver, kommer att berätta om e-handelns snabba utveckling och förändrade kundbeteenden. Hans filosofi är att E-handel alltid är personligt:
Nya kanaler, förändrade köpbeteenden och en global marknad ställer nya krav på en integrerad köpupplevelse som sträcker sig bortom transaktionen. Välkommen till ett seminarium där vi går igenom senaste trendspaningarna inom e-handel samtidigt som du får tips om var du behöver lägga fokus på för att hålla dig relevant i en allt mer konkurrensutsatt marknad.  

Vi kommer även fokusera på hållbarhet och hur företag konkret kan tänka kring hållbarhet. Kaj Török, Informations- och hållbarhetschef Max Burgers AB, berättar om Max Burgers väg till världens första klimatpositiva meny. Emelie Hansson, Klimatstrateg Ica Sverige AB, kommer att belysa science based targets som nu kommer att bli krav på leverantörer till Ica och Fredrik Sundblad, platschef Gotlands Slagteri och projektledare för Fossilfritt kött, presenterar projektet och om kartläggningen visar att det går att producera fossilfritt kött.

Under dagen presenteras även KCF:s Konsumentundersökning för 2019, den genomförs för tredje året i rad. Du kommer även få ta del av KCF:s nya mediepolicy för medlemmar som rustar dig som deltagare inför kontakter med journalister.

 

Program
11:00-12:00 Årsstämma Kött och Charkföretagen i Slaktkyrkan (endast medlemmar)

12.00-13:00 Lunch i Slaktkyrkan

13:00-13:10 Inledning
Kött och Charkföretagens Vd Magnus Därth hälsar alla välkomna

13:10-13:40 KCF:s konsumentundersökning 2019
Karin Nelsson, Senior Partner, Inizio

13:40-14:30 E-handel: Det är alltid personligt
Mårten Bokedal, Senior Marketing Manager Sweden, Episerver

14:30-15:00 Paus med kaffe i minimässan.
Träffa särskilt Merja Metell Suomalainen (PR-expert, Comma) som svarar på frågor om hur man rustar sig för mediakontakter

TEMA: Hållbarhet
15:00-15:30 Världens första klimatpositiva meny
Kaj Török, Informations- och hållbarhetschef Max Burgers AB

15:30-16:00 Scienced based targets – Ica:s nästa steg I hållbarhetsarbetet
Emelie Hansson, Klimatstrateg, Ica Sverige AB

16:00-16:30 Fossilfritt kött – ett hållbart alternativ?
Fredrik Sundblad, projektledare och platschef Gotlands Slagteri

16:30-17:00 Uppsummerande frågestund med medverkande
Deltagande: Kaj Török, Max Burgers, Emelie Hansson, Ica Sverige AB, Fredrik Sundblad, Gotlands Slagteri

17:00 Konferensen avslutas

17:00-18:30 Mingel i minimässan hos våra externa partners

18:30 Middag i Slaktkyrkan


Varmt välkomna!

Magnus Därth, vd
Kött och Charkföretagen

Tid: kl. 11:00-17:00 samt middag på kvällen
Plats: Slaktkyrkan på Slakthusområdet i Stockholm
Pris: Konferens 1 450 kr och middag 950 kr

Det går inte längre att anmäla sig till evenemanget